A mobiltelefon fejlődésének áttekintése (2. rész)

A mobiltelefon fejlődésének áttekintése (2. rész)

Az első generációs mobiltelefonok leáldozóba kerültek alapszintű tudásuknak hála, hiszen a plusz és kiemelt funkciót a beépített telefonkönyv jelentette, mely ma már elég viccesen hangzik, akkoriban pedig nagy számnak számított. Mégis arra ösztönözte a vállalatokat, hogy még több pénz és energia befektetést szánjanak ebbe az iparágba és lehetőség szerint minél nagyobb léptékkel fejlesszék a hálózatokat, illetve a mobiltelefonokat.

 

Így jött létre a második generációs mobil hálózat, mely nagy áttörésnek számított, hiszen a jelátvitel már digitális technológia segítségéve történt. Több csatorna használata volt lehetséges, már jobb hangminőséget és adatvédelmet biztosított, vagyis biztonságos volt minden vonal, ezek által pedig sokkal hatékonyabb mobil hálózat volt használható, mint eddig. Ez a második generációs mobil hálózat a Global System for Mobil Communication (GSM) nevet viselte és 1991-ben, Finnországban történt meg először a kiépítése. Az évek folyamán pedig számos országban építették ki ezt a mobil hálózati rendszert, mára pedig a világon a leleterjedtebbé vált. ikerének titka, hogy számos vállalat hálózata között hídként egy egységes rendszert hozott létre. De ez az időszak a miatt is igen eredményesnek bizonyult, mert a mobiltelefonok is számos változáson, újításon mentek keresztül. Például ekkor került bevezetésre az SMS, illetve a WAP szolgáltatás, valamint a mobil készülékek egyre kisebbek és olcsóbbak lettek, így egyre többen engedhették meg maguknak egy ilyen készülék megvásárlását.

 

A következő lépcsőfok az innováció létráján a GPRS csomagkapcsolt adatátviteli szabvány kifejlesztése volt, mely esetben az adatátviteli sebesség 56 és 114 Kbit között volt. Valamint megjelent az MMS szolgáltatás is, mely biztosította nem csak a szöveges, hanem a képi üzenetek továbbítását.

 

Az EDGE adatátviteli szabvány megjelenése pedig már 150 és 350 Kbit adatátviteli sebességet biztosított a felhasználók számára, így még hatékonyabb és minőségibb szolgáltatást tudtak nyújtani a vállalatok.

Nincs még hozzászólás

Szólj hozzá!

A jobb felhasználói élmény érdekében a sütik használatát el kell fogadnod. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás